Witamy ponownie :)

Jak się masz? :)

Member Login

Lost your password?

Registration is closed

Sorry, you are not allowed to register by yourself on this site!

You must either be invited by one of our team member or request an invitation by contacting us via contact page.

Note: If you are the admin and want to display the register form here, log in to your dashboard, and go to Settings > General and click "Anyone can register".

START > Karty graficzne > Zotac Geforce GTX560 AMP! – test karty graficznej

Zotac Geforce GTX560 AMP! – test karty graficznej

Zotac Geforce GTX560 AMP! - Test

Jakiś czas temu mieliśmy przyjemność przetestować kartę graficzną Zotac Geforce GTX550 Ti AMP! Okazała sie ona całkiem dobrą propozycją do gier opartych o DX9 zaś do wymagających tytułów w DX11 była już jednak odrobinę za słaba. Dziś przyjrzymy się natomiast jej mocniejszemu „braciszkowi” a mianowicie Geforce GTX560 AMP! Naturalnie odzwierciedlenie tej „mocy” znajdziemy zarówno w samej wydajności karty jak także i w jej sugerowanej cenie detalicznej, która to jest proporcjonalnie wyższa. Jak bardzo zatem różnią się między sobą owi „bracia”? Za co tak naprawdę będziemy musieli dopłacić? Cóż, zapraszam na test Zotac Geforce GTX560 AMP! aby się tego dowiedzieć.

Zotac Geforce GTX560 AMP! – Pierwsze wrażenia

Karta Zotac Geforce GTX560 AMP! dostarczana jest w podobnym, niedużym opakowaniu jak model GTX550 Ti AMP! Sama karta jest oczywiście dłuższa od GTX550 Ti AMP! (ma ok. 23 cm długości) o posiada bardziej rozbudowany cooler GPU (oparty o trzy miedziane heat-pipe’y, dość solidny radiator oraz dwa 92 mm wentylatory z PWM). Kolorystyka Zotac Geforce GTX560 AMP! Jest charakterystyczna dla całej serii kart tej firmy. Mamy tutaj zatem czarne PCB, czarną obudowę coolera GPU, niklowany na czarno śledź oraz pomarańczowe wentylatory na coolerze GPU. Jeśli chodzi o same porty, to mamy tutaj do dyspozycji dwa porty DVI oraz jeden port HDMI. Warto także zwrócić uwagę na to, że karta posiada dwa dodatkowe złącza zasilania typu 6-pin. Zadbajmy zatem zawczasu o raczej porządniejszy zasilacz.

Zotac Geforce GTX560 AMP! - Widok ogólnyZotac Geforce GTX560 AMP! - Widok ogólnyZotac Geforce GTX560 AMP - Widok ogólnyZotac Geforce GTX560 AMP! - Długość KartyWśród akcesoriów dołączanych do karty Zotac Geforce GTX560 AMP! mamy m.in.:

  • instrukcję
  • adapter HDMI -> DVI
  • adaptery molex -> PCI-E
  • płytkę z aplikacjami od Zotac (Zotac Boost)
  • kupon do pobrania Assassin’s Creed Brotherhood

Zotac Geforce GTX560 AMP! - AkcesoriaSpecyfikacja karty Zotac Geforce GTX560 AMP! wydaje się dość „intrygująca”. Rdzeń karty oparty jest o układ GF114, wykonany jest w procesie technologicznym 40 nm i pracuje z częstotliwością aż 950 MHz (gwoli uświadomienia tej wartości nadmienię, że typowa karta z serii GTX560 ma taktowanie rdzenia na poziomie raptem 810 MHz). Na pokładzie karty znajdziemy także 1 GB pamięci GDDR5 pracującej z taktowaniem rzędu 1100 MHz (efektywnie 4400 MHz) zaś jednostki shader „tykają” z częstotliwością 1900 MHz..

Zotac Geforce GTX560 AMP! @ GPU-Z

Zotac Geforce GTX560 AMP! – Platforma testowa i metodologia

Wszystkie testy wydajności wykonywane były w rozdzielczości 1280 x 1024 w środowisku Windows 7 Home Premium 64-bit a zdecydowaną większość testów wspomagała aplikacja FRAPS (w wersji 3.2.6). Sterowniki użyte w teście to Geforce 275.33 WHQL. W przypadku każdej gry / benchmarka ustawiane były możliwie najwyższe detale (aczkolwiek nie zawsze – szczegóły podane są przy każdym teście). Starałem się dobrać do testów tytuły / benchmarki charakterystyczne dla danego współczesnego środowiska. Są tutaj zatem shootery FPS, gry typu RPG, jedna stosunkowo przyjemna aczkolwiek trochę zwariowana “ścigałka” oraz pięć testów syntetycznych (Adreanaline Crysis 2 Benchmark Tool, AvP DX11, Lost Planet 2, S.T.A.L.K.E.R. CoP oraz Unigine Heaven 2.5). Wszystko to znajdowało się natomiast w obrębie następującej platformy testowej:

  • Procesor: Intel Core i5 760 @ 3,2 GHz
  • Płyta główna: MSI P55-GD85
  • Cooler CPU: Noctua NH-C14
  • Pamięć RAM: 2x 2 GB, 1600 MHz, OCZ Reaper 1600 MHz
  • SSD/HDD: 2x HDD (WD 1 TB oraz Samsung 500GB)
  • Zasilacz: Antec HCP-850
  • Obudowa: Fractal Design Arc Midi Tower

Zotac Geforce GTX560 AMP! - Platforma

Aliens vs Predator DX11 Benchmark to prezentacja wydajności kart graficznych w najnowszej odsłonie shootera z Obcymi i Predatorami w rolach tytułowych. Prezentowane są tutaj po kolei trzy różne sceny a w każdej z nich głównymi bohaterami są oczywiście niezbyt przyjaźnie nastawieni Obcy.

Zotac Geforce GTX560 AMP! - Wydajność w Aliens vs Predator DX11Jak widać przy tej rozdzielczości Aliens vs Predator nie stanowi jakiegoś specjalnego wyzwania dla Zotac Geforce GTX560 AMP!. Średnie wartości oscylowały bowiem wokół 70 kl./s. co naturalnie gwarantowało prawie pełną płynność. „Prawie” z tego powodu, że były tutaj spadki w okolicę 43 FPS’ów wobec czego w pełnej wersji gry również czegoś podobnego doświadczymy.

Crysis Warhead to przedstawiciel futurystycznych shooterów FPS, którego mimo upływu lat po prostu nie może zabraknąć w takich testach. Jest to kontynuacja Crysisa, gry która przy maksymalnych detalach w swoim czasie stanowiła wyzwanie praktycznie dla każdej karty graficznej w rozdzielczości rzędu 1024 x 768. W tym przypadku studio Crytek postarało się po prostu o naprawdę porządny tytuł-benchmark na PC. O ile sama rozgrywka to kwestia indywidualna (w końcu nie każdemu może podobać się przemierzanie wyspy w roli futurystycznego Rambo) o tyle oprawa graficzna do dziś niemal nie ma sobie równych. Test wydajności wykonywany był w obrębie pierwszej mapy (Call Me Ishmael), na granicy lądu, morza i bogatej roślinności (wydaje mi się, że oddaje to charakter większości gry) przy wszystkich ustawieniach na “Entuzjasta” (ale rozmycie podczas ruchu wyłączone) oraz z AAx 2.

Zotac Geforce GTX560 AMP! - Wydajność w Crysis WarheadW przypadku testowej lokalizacji w Crysis Warhead aż miło się tutaj poruszało. Minimalnie niemal 50 klatek na sekundę oraz średnio 60 kl./s.? Dla Zotac Geforce GTX560 AMP! nie stanowiło to większego problemu.

Crysis 2 podobnie jak Crysis Warhead stał się pewnego rodzaju “wizytówką” studia Crytek. W przeciwieństwie jednak do Warhead’a tegoroczna super-produkcja w dniu premiery zasłynęła z wręcz przeciętnej oprawy graficznej oraz szeregu niedociągnięć, których co niektórzy woleli po prostu nie dostrzegać (szczegóły w recenzji). Dopiero od niedawna graczom PC “osłodzono” nieco żywot i wprowadzono oficjalny support dla DX11 oraz specjalną paczkę z lepszymi teksturami. W efekcie tego całego upgrade’u Crysis 2 w końcu przypomina grę, której oprawą wizualną współczesny gracz PC raczej nie wzgardzi. Co ciekawe wraz z tą częścią tego futurystycznego shootera FPS w sieci rozprzestrzenił się ciekawy program z wbudowanymi time-demami – Adreanaline Crysis 2 Benchmark Tool. Sprawdzając wydajność karty oczywiście nie omieszkałem sprawdzić jego “możliwości” zarówno w DX9 jak i w DX11. Poza nim wykonywane były jeszcze dwa testy w dwóch różnych lokacjach gry (Strażnicy Bram oraz Upadek Korporacji). W przypadku pełnej wersji gry zdecydowałem się na prezentację wydajności tylko w DX11 (w przypadku środowiska DX9 naprawdę mnóstwo serwisów udowodniło, że przeciętna karta graficzna poradzi sobie w nim bez problemu).

Zotac Geforce GTX560 AMP! - Wydajność w AC2BTTest Adrenaline Crysis 2 Benchmark Tool wstępnie ukazał, że dla Zotac Geforce GTX560 AMP! rozgrywka w trybie DX11 będzie w Crysis 2 bardziej niż możliwa (oczywiście mowa o rozdzielczości 1280 x 1024). Czy tak też będzie w przypadku testów w grze? Przekonajmy się..

Zotac Geforce GTX560 AMP! - Wydajność w Crysis 2 - Strażnicy BramLokalizacja „Strażnicy Bram” potwierdza nam, że średnio możemy tu uświadczyć niemal 60 kl./s. Wprawdzie obserwować tu też możemy spadki do 42 kl./s. jednak na szczęście nie są one zbyt częste. A przynajmniej nie w miejscu testowym…

Zotac Geforce GTX560 AMP! - Wydajność w Crysis 2 - Upadek KorporacjiW przypadku testu w lokalizacji „Upadek Korporacji” nie jest już tak super płynnie. Średnio było tutaj ok. 36 kl./s. jednak spadki poniżej 30 kl./s. da się tutaj wychwycić bez problemu. Niewątpliwie wpłynie to ostatecznie na płynność rozgrywki…

Dragon Age 2 to kolejny przedstawiciel gatunku RPG. W zestawieniu gra ta znalazła się ze względu na niezła oprawę graficzną oraz obsługę zarówno DX9 jak i DX11. Z tego też względu (oraz ze względu na historię z niezbyt dobrą optymalizacją gry pod karty nVidii w trybie DX11) test przeprowadzany był w dwóch ustawieniach API (naturalnie przy maksymalnych detalach dla danego trybu). Miejscem testu był poziom nazwany Rozdarty Grzbiet. Jest to jedno z kilku miejsce grze, gdzie w przypadku trybu DX11 wymagana jest naprawdę porządna karta graficzna. Osoby chcące zgłębić “tajniki” rozgrywki w Dragon Age 2 zachęcam do zapoznania się z recenzją.

Zotac Geforce GTX560 AMP! - Wydajność w Dragon Age 2W przypadku Dragon Age 2 na mapie Rozdarty Grzbiet ponownie obserwujemy kolosalną różnicę między trybem DX9 i DX11. W tym drugim przypadku raczej nie mamy tutaj zagwarantowanej płynności (chyba, że ktoś lubi grać na granicy płynności).

Dungeon Siege 3 to stosunkowo “lekki” przedstawiciel RPG. Fabuła nie jest tutaj zbyt skomplikowana, zadań pobocznych zbyt wiele nie ma ale za to często będziemy świadkami ładnych efektów czarów oraz dość trudnych potyczek z przeciwnikami. Z racji naprawdę dynamicznych zwrotów akcji (i nie zawsze powtarzalnych walk) zdecydowałem się test w tej grze przeprowadzić podczas wynurzania się “czegoś dużego” (osoby zainteresowane zapraszam do recenzji) z wody. Scenka taka trwa kilkanaście sekund ale karta graficzna też ma wtedy co nieco do roboty. Oczywiście wszystkie detale są maksymalne (AA x4) a cienie są na poziomie tzw. “niemożliwym”. Zotac Geforce GTX560 AMP! - Wydajność w Dungeon Siege 3Jak widać Dungeon Siege 3 to naprawdę lekki RPG dla tej klasy karty graficznej. Zotac Geforce GTX560 AMP! potrafił w testowej scenie zagwarantować minimum 80 kl./s. zaś średnio było niemal 100 kl./s.

Lost Planet 2 Benchmark jest kolejnym przykładem testu syntetycznego w futurystycznej grze typu shooter TPS. Mamy tutaj do dyspozycji wybór API (DX9 i DX11), kilka ustawień graficznych (na potrzeby testów wszystko jest ustawione praktycznie na max.) oraz dwa rodzaje testu: A oraz B. Ponieważ to test B potrafi bardziej obciążać karty graficzne to tak naprawdę on będzie nas później bardziej interesować.

Zotac Geforce GTX560 AMP! - Wydajność w Lost Planet 2Wydawać by się mogło, że benchmark ten jest stosunkowo „lekki” jednak wcale tak do końca nie jest. O ile w teście „A” praktycznie cały czas byliśmy świadkami super płynnej animacji (średnio 64,4 kl./s.) o tyle w teście „B” było już troszkę słabiej (ok. 51 kl./s.).

nail’d to przykład zwariowanej “ścigałki”, przy której prawie każdy może się odprężyć. Jeśli ktoś lubi szalone wyścigi na motorach i quadach przyprawione dobrą oprawą graficzną, nietuzinkowymi pomysłami na trasach oraz zawrotne tempo jazdy i niespodzianki w powietrzu, to ten tytuł jest pozycją obowiązkową (szczegóły w recenzji). Test polegał na stosunkowo ostrożnym (bez kolizji) przejechaniu trasy” Z lotu ptaka” (jedno pełne okrążenie).

Zotac Geforce GTX560 AMP! - Wydajność w nail'dŚrodowisko gry nail’d (DX9) nie stanowiło dla Zotac Geforce GTX560 AMP! większego wyzwania. Minimalnie było bowiem 63 kl./s. a średnie wartości to ponad 90 kl./s. Przy czymś takim pełna płynność jest wręcz gwarantowana.

S.T.A.L.K.E.R. Call of Prypiat Benchmark prezentuje wydajność kart graficznych w różnych środowiskach API (DX9, DX10.1 i DX11), przy różnych ustawieniach graficznych oraz przy różnych warunkach pogodowych podczas „przelotu” nad daną mapą. Nas naturalnie interesował wyłącznie tryb DX11 oraz możliwie najwyższe ustawienia detali.

Zotac Geforce GTX560 AMP! - Wydajność w S.T.A.L.K.E.R. CoPS.T.A.L.K.E.R. Call of Prypiat Benchmark tryb „SunShafts” to kolejny naprawdę wymagający test. Minimalne wartości oscylowały tutaj bowiem wokół 24 FPS’ów zaś średnio mieliśmy tu nieco ponad 40 FPS’ów. Czy zagwarantuje nam to płynną rozgrywkę w S.T.A.L.K.E.R. Call of Prypiat Benchmark? Raczej niekoniecznie…

Unigine Heaven 2.5 to przykład testu syntetycznego z możliwością wyboru API (DX9, DX10 i DX11) oraz stosownych ustawień detali. Oczywiście nas interesuje przede wszystkim wydajność w środowisku DX11 i z tego też względu sprawdzane były osiągi przy ekstremalnym trybie tesselacji.

Zotac Geforce GTX560 AMP! - Wydajność w Unigine Heaven 2.5W przypadku trybu extremalnej tesselacji karta graficzna Zotac Geforce GTX560 AMP! potrafiła dostać „zadyszki” (a przypominam, że mowa o rozdzielczości raptem 1280 x 1024). Średnie wartości oscylowały na granicy płynności a minimalnie było tutaj raptem 16 kl./s.

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów to polska super-produkcja, której po prostu nie sposób teraz ominąć przy jakimkolwiek porównywaniu wydajności kart graficznych. Bardzo ładna oprawa graficzna, dynamiczne walki, nieliniowa fabuła oraz spory wachlarz rozwoju naszego bohatera sprawiają, że ów RPG przypada do gustu licznym graczom (po szczegóły zapraszam do recenzji). Testy wydajności wykonywane były w trzech “lokacjach”: Flotsam, Las (na wschód od Flotsam) oraz w okolicy Vergen. Poza uberpróbkowaniem i rozmyciami wszystkie maksymalne były ustawione na najwyższy poziom.

Zotac Geforce GTX560 AMP! - Wydajność w Wiedźmin 2 - Akt 1 LasLas w Wiedźminie 2 nie stanowił dla Zotac Geforce GTX560 AMP! specjalnej trudności. Minimalnie udało się uzyskać ok. 52 klatki na sekundę ale średnio było już ponad 60 klatek na sekundę.

Zotac Geforce GTX560 AMP! - Wydajność w Wiedźmin 2 - Akt 1 FlotsamW przypadku przebieżki po Flotsam nie było już jednak tak „różowo”. Wprawdzie minimalnie uzyskano ok. 34 kl./s. ale pamiętajmy, że przy większej rozdzielczości (oraz większym ilościom „doczytywań” z dysku) może być nawet mniej.

Zotac Geforce GTX560 AMP! - Wydajność w Wiedźmin 2 - Akt 2 VergenW Vergen karta graficzna Zotac Geforce GTX560 AMP! odniosła kolejne „zwycięstwo”. Minimalnie uświadczyliśmy tutaj 61 FPS’ów zaś średnio obserwowaliśmy ok. 75 kl./s. Do płynnej rozgrywki więcej nie potrzeba.

Zotac Geforce GTX560 AMP! – Temperatury i kultura pracy

Temperatury GPU Zotac Geforce GTX560 AMP! sprawdzone zostały w dwóch warunkach: IDLE oraz STRESS. Pierwszy tryb to oczywiście raczej standardowa praca biurowa (OpenOffice + Winamp + GG + Mozilla FireFox) zaś drugi to możliwie mocne obciążenie karty (6 pętli testu AC2BT).

Zotac Geforce GTX560! AMP - Temperatura GPUW trybie 2D karta Zotac Geforce GTX560 AMP! Jest chłodna (ok. 37 stopni Celsjusza) a fabrycznie zamontowany cooler GPU jest praktycznie niesłyszalny. Pod pełnym obciążeniem można było zaobserwować temperatury w okolicy 75 stopni Celsjusza. Oczywiście uwzględniając samą wydajność karty nie są to złe temperatury. Warto jednakże zaznaczyć, że w tym trybie (w sensie pod pełnym obciążeniem) już wyraźnie usłyszymy pracę wentylatorów z coolera GPU (poziom generowanego hałasu jest porównywalny z tym z Asus Radeon HD6950 DirectCU II 1GB).

Zotac Geforce GTX560 AMP! vs reszta świata

Oczywiście część osób zapewne chciałaby wiedzieć, jak prezentuje się Zotac Geforce GTX560 AMP! na tle innych kart graficznych. Z myślą o nich prezentuję poniższe zestawienie (od razu uprzedzam, że część wyników może być dla niektórych co najmniej…niespodzianką):

Zotac Geforce GTX560 AMP! 1 GB vs reszta świata

Zotac Geforce GTX560 AMP! 1 GB vs reszta świata

Zotac Geforce GTX560 AMP! 1 GB vs reszta świataW części testów wyraźnie widać, że Zotac Geforce GTX560 AMP! ustępuje Radeonowi klasy HD6950 1GB naprawdę niewiele a w części testów wychodzi nawet na prowadzenie. Niestety nie mogę jeszcze potwierdzić czy taki stan rzeczy będzie się utrzymywać również i w wyższych rozdzielczościach. W każdym razie wydajność Zotac Geforce GTX560 AMP! jest najczęściej bardzo wysoka.

Temperatury Zotac Geforce GTX560 AMP! są niższe niż testowanego Radeona HD6950 od Asusa. Nie jest to bynajmniej różnica rzędu 1-2 stopni ale rzędu praktycznie 10 stopni a zatem jest bardziej niż odczuwalna.

Zotac Geforce GTX560 AMP! – Podsumowanie

Przyznam szczerze, że karta Zotac Geforce GTX560 AMP! zaskoczyła mnie nie raz i nie dwa swoją wydajnością. W zdecydowanej większości przetestowanych tu gier i aplikacji potrafiła zapewnić w rozdzielczości 1280 x 1024 naprawdę niezłą wydajność. Mało tego, często była to wydajność wyższa niż w przypadku Asusa HD6950 DirectCu II 1GB. Wygląda więc na to, że część tytułów naprawdę lubi MHz na kartach nVidii bo karty te  w przypadku rozdzielczości 1280 x 1024 można praktycznie nazwać konkurentami. Warto jednak zaznaczyć, że Zotac Geforce GTX560 AMP! jest kartą nieco tańszą – jej sugerowana cena detaliczna oscyluje bowiem wokół 760 zł. Z tego też względu bez zająknięcia postanowiliśmy przyznać jej nagrodę POWER! Gratulujemy!

Zotac Geforce GTX560 AMP! - Nagroda POWER!

Trackbacks for this post

  1. Club 3D Geforce GTX560 Ti Green Edition | BestPCInfo.pl - newsy, poradniki, recenzje, unikalne testy - [...] pamiętamy mocno fabrycznie “wykręcona” karta graficzna typu Geforce GTX560 (oraz jej mocniejszy “braciszek” w postaci Geforce GTX560 Ti) potrafi…
  2. XFX Radeon HD6950 2GB Dual HeatPipe | BestPCInfo.pl - newsy, poradniki, recenzje, unikalne testy - [...] newsy: Asus Radeon HD6770 DirectCU - mały pasywny potwor... Zotac Geforce GTX560 AMP! - test karty graficznej…
  3. Zotac Geforce GTX580 AMP! - test karty graficznej | BestPCInfo.pl - newsy, poradniki, recenzje, unikalne testy - [...] testy kart graficznych ze średniej półki (Geforce GTX550 Ti) lub z wyższej średniej półki (Geforce GTX560, Radeon HD6950). Teraz…

Leave a Comment

*