Witamy ponownie :)

Jak się masz? :)

Member Login

Lost your password?

Registration is closed

Sorry, you are not allowed to register by yourself on this site!

You must either be invited by one of our team member or request an invitation by contacting us via contact page.

Note: If you are the admin and want to display the register form here, log in to your dashboard, and go to Settings > General and click "Anyone can register".

START > Karty graficzne > Sapphire Radeon HD6970 DualFan 2GB – test karty graficznej

Sapphire Radeon HD6970 DualFan 2GB – test karty graficznej

Sapphire Radeon HD6970 DualFan 2GB - Test

Sapphire Radeon HD6970 Dual Fan 2GB to kolejna propozycja wydajnej karty graficznej opartej o 40 nm układ Cayman. Do tej pory redakcja BestPCInfo.pl miała do czynienia jedynie z kartami z serii HD6950 i dość oczywistym się wydaje, że model z serii HD6970 z jakiegoś względu powinien być „oczko wyżej” w hierarchii wydajności kart graficznych. Czy tak też jest rzeczywiście? Czym wyróżnia się model Radeon HD6970 Dual Fan 2GB od Sapphire? Przekonajmy się. Zapraszam na test.

Karta graficzna Sapphire Radeon HD6970 Dual Fan 2GB dostarczana jest w dość sporym opakowaniu (z ekologicznymi „akcentami”). Sama karta należy zatem do stosunkowo długich konstrukcji – mierzy sobie ona ok. 280 mm długości a zatem zmieści do większości współczesnych obudów (ale do niektórych obudów typu HTPC już niestety nie wejdzie). Design karty w żadnej mierze nie przypomina nam standardowej konstrukcji referencyjnej. Zdradza to zarówno sam cooler GPU (pięć grubych heat-pipe’ów, rozbudowany system finów oraz dwa 92 mm wentylatory) jak także sama kolorystyka (PCB jest niebieskie ale obudowa coolera GPU jest przede wszystkim czarno-srebrna). Sapphire Radeon HD6970 DualFan 2GB wymaga do poprawnej pracy dwóch dodatkowych złącz zasilania (co ciekawe oba są typu PCI-E 6pin). Upewnijmy się zatem już zawczasu, że nasz zasilacz albo posiada obie takie wtyczki albo bądźmy pewni, że jest on „wystarczająco markowy” (zwróćmy zwłaszcza uwagę na obciążalność linii 12V – z doświadczenie tylko powiem, że nie polecam zasilaczy o obciążalności linii 12V poniżej 350W).

Sapphire Radeon HD6970 DualFan 2GB - OpakowanieSapphire Radeon HD6970 DualFan 2GB - Widok ogólnySapphire Radeon HD6970 DualFan 2GB - Widok ogólnySapphire Radeon HD6970 DualFan 2GB - Widok ogólnySapphire Radeon HD6970 DualFan 2GB - Widok ogólnyCo zaś się tyczy wyjść / portów, które możemy tutaj znaleźć to mamy:

  • 2x DVI
  • 2x DP (Display Port)
  • 1x HDMI

Sapphire Radeon HD6970 DualFan 2GB - Porty

Sapphire Radeon HD6970 DualFan 2GB - Długość kartyWśród akcesoriów dołączanych do karty Sapphire Radeon HD6970 Dual Fan 2GB mamy:

  • instrukcję
  • adapter DVI -> D-Sub
  • adapter HDMI -> DP
  • płytę ze sterownikami
  • kupon do pobrania gry Dirt 3
  • mostek do połączenia CrossFire
  • dwa adaptery zasilania (typu 1x molex -> PCI-E 6-pin)

Sapphire Radeon HD6970 DualFan 2GB - Akcesoria

Rdzeń karty graficznej Sapphire Radeon HD6970 Dual Fan 2GB należy naturalnie do rodziny 40 nm układów Cayman i pracuje z częstotliwością rzędu 880 MHz zaś 2 GB pamięci GDDR5 „tyka” z częstotliwością na poziomie 1375 MHz (taktowanie rzeczywiste). Znajdziemy też tutaj 32 jednostki ROP oraz 256-bitową szynę pamięci. Nie da się ukryć, że ze specyfikacji karta ta wygląda jak mocno „podrasowany” Radeon HD6950.

Sapphire Radeon HD6970 DualFan 2GB @ GPU-ZSapphire Radeon HD6970 DualFan 2GB - W pełnej krasie

Wszystkie testy wydajności wykonywane były w rozdzielczości 1280 x 1024 oraz 1920 x 1080 w środowisku Windows 7 Home Premium 64-bit a zdecydowaną większość testów wspomagała aplikacja FRAPS (w wersji 3.2.6). Sterowniki użyte w teście to Catalyst 12.1 WHQL. W przypadku każdej gry / benchmarka ustawiane były możliwie najwyższe detale (aczkolwiek nie zawsze – szczegóły podane są przy każdym teście). Starałem się dobrać do testów tytuły / benchmarki charakterystyczne dla danego współczesnego środowiska (aczkolwiek przyznam szczerze, ze do tej pory brakuje mi jeszcze kilku pozycji). Są tutaj zatem shootery FPS, gry typu RPG oraz pięć testów syntetycznych (Adreanaline Crysis 2 Benchmark Tool, AvP DX11, Lost Planet 2, S.T.A.L.K.E.R. CoP oraz Unigine Heaven 2.5). Wszystko to znajdowało się natomiast w obrębie następującej platformy testowej:

  • Procesor: Intel Core i5 760 @ 3,2 GHz
  • Płyta główna: MSI P55-GD85
  • Cooler CPU: Thermalright HR-02 Macho (test niebawem :))
  • Pamięć RAM: 2x 4GB, Patriot 1600 MHz (uwaga, niegdyś był to zestaw 2x 2GB a zatem przy niektórych grach ilość pamięci RAM może mieć wpływ na ostateczną wydajność)
  • HDD: 2x HDD (w tym jeden WD Caviar Black a dokładnie WD1002FAEX 1TB)
  • Zasilacz: Antec HCG-620
  • Obudowa: Antec Eleven Hundred

Sapphire Radeon HD6970 DualFan 2GB - Platforma testowa

Aliens vs Predator DX11 Benchmark to przede wszystkim wstępna prezentacja wydajności kart graficznych w najnowszej odsłonie shootera z Obcymi i Predatorami w rolach tytułowych. Prezentowane są tutaj po kolei trzy różne sceny a w każdej z nich głównymi bohaterami są oczywiście Obcy. Nie ma tutaj żadnej konfiguracji z poziomu benchmarka (aczkolwiek są dostępne stosowne wpisy), wszystkie ustawienia w kwestii jakości generowanej grafiki są zatem w oparciu o ustawienia sterowników.

Testy w rozdzielczości 1280 x 1024:

Sapphire Radeon HD6970 DualFan 2GB - Wydajność w AvP DX11 @ 1280 x 1024

Testy w rozdzielczości 1920 x 1080:

Sapphire Radeon HD6970 DualFan 2GB - Wydajność w AvP DX11 @ 1920 x 1080

Jak widać karta Sapphire Radeon HD6970 DualFan 2GB – test karty graficznej nie miała w przypadku benchmarku Aliens vs Predator zbyt wielkich problemów. Minimum jakie tutaj osiągnęła to 45 FPS’ów w rozdzielczości full HD. Wydaje mi się, że zdecydowanej większości użytkowników taki wynik w zupełności wystarczy.

Batman Arkham City to nowa pozycja w naszych testach. Postanowiliśmy ją tutaj zamieścić ze względu na bardzo wymagający tryb DX11 (nawet po zaaplikowaniu stosownego patcha tryb DX11 jest w rozdzielczości full HD tak naprawdę ledwo grywalny na niejednej mocnej karcie graficznej). W każdym razie ta zręcznościowa gra z elementami taktyki z całą pewnością zasługuje na to aby od czasu do czasu weryfikować w niej wydajność kart graficznych. Naturalnie do niniejszych testów gra była już w wersji po stosownym patchu poprawiającym wydajność kart w trybie DX11 a PhysX był wyłączony.

Testy w rozdzielczości 1280 x 1024:

Sapphire Radeon HD6970 DualFan 2GB - Wydajność w Batman Arkham City DX11 @ 1280 x 1024

Testy w rozdzielczości 1920 x 1080:

Sapphire Radeon HD6970 DualFan 2GB - Wydajność w Batman Arkham City DX11 @ 1920 x 1080

Tak jak przy poprzedniej recenzji widać, że niespecjalnie jest sens przejmować się tutaj spadkami wartości FPS’ów poniżej progu płynności. Średnie wartości oscylowały bowiem wokół wartości zupełnie wystarczających do płynnej rozgrywki w Batman Arkham City (w rozdzielczości full HD było niemal 70 kl./s.).

Crysis Warhead to przedstawiciel futurystycznych shooterów FPS, którego mimo upływu lat po prostu nie może zabraknąć w takich testach. Jest to kontynuacja Crysisa, gry która przy maksymalnych detalach w swoim czasie stanowiła wyzwanie praktycznie dla każdej karty graficznej w rozdzielczości rzędu 1024 x 768. W tym przypadku studio Crytek postarało się po prostu o naprawdę porządny tytuł-benchmark na PC. O ile sama rozgrywka to kwestia indywidualna (w końcu nie każdemu może podobać się przemierzanie wyspy w roli futurystycznego Rambo) o tyle oprawa graficzna do dziś niemal nie ma sobie równych. Test wydajności wykonywany był w obrębie pierwszej mapy (Call Me Ishmael), na granicy lądu, morza i bogatej roślinności (wydaje mi się, że oddaje to charakter większości gry) przy wszystkich ustawieniach na “Entuzjasta” (ale rozmycie podczas ruchu wyłączone) oraz z AAx 2.

Testy w rozdzielczości 1280 x 1024:

Sapphire Radeon HD6970 DualFan 2GB - Wydajność w Crysis Warhead DX10 @ 1280 x 1024

Testy w rozdzielczości 1920 x 1080:

Sapphire Radeon HD6970 DualFan 2GB - Wydajność w Crysis Warhead DX10 @ 1920 x 1080

Crysis Warhead po dziś dzień może dać się we znaki niejednej mocniejszej karcie graficznej. Na szczęście karty Sapphire Radeon HD6970 DualFan 2GB dotyczy to tylko częściowo. Dopiero bowiem w rozdzielczości 1920 x 1080 minimalne wartości FPS’ów zbliżały się do bariery 40 kl./s. (w teście osiągnięto 42 kl./s.). Płynność była zatem w zupełności zachowana.

Crysis 2 podobnie jak Crysis Warhead stał się pewnego rodzaju “wizytówką” studia Crytek. W przeciwieństwie jednak do Warhead’a tegoroczna super-produkcja w dniu premiery zasłynęła z wręcz przeciętnej oprawy graficznej oraz szeregu niedociągnięć, których co niektórzy woleli po prostu nie dostrzegać (szczegóły w recenzji). Dopiero od niedawna graczom PC “osłodzono” nieco żywot i wprowadzono oficjalny support dla DX11 oraz specjalną paczkę z lepszymi teksturami. W efekcie tego całego upgrade’u Crysis 2 w końcu przypomina grę, której oprawą wizualną współczesny gracz PC raczej nie wzgardzi. Co ciekawe wraz z tą częścią tego futurystycznego shootera FPS w sieci rozprzestrzenił się ciekawy program z wbudowanymi time-demami – Adreanaline Crysis 2 Benchmark Tool. Sprawdzając wydajność karty oczywiście nie omieszkałem sprawdzić jego “możliwości” zarówno w DX9 jak i w DX11. Poza nim wykonywane były jeszcze dwa testy w dwóch różnych lokacjach gry (Strażnicy Bram oraz Upadek Korporacji). W przypadku pełnej wersji gry zdecydowałem się na prezentację wydajności tylko w DX11 (w przypadku środowiska DX9 naprawdę mnóstwo serwisów udowodniło, że przeciętna karta graficzna poradzi sobie w nim bez problemu).

 

Testy w rozdzielczości 1280 x 1024:

Sapphire Radeon HD6970 DualFan 2GB - Wydajność w AC2BT @ 1280 x 1024

Sapphire Radeon HD6970 DualFan 2GB - Wydajność w Crysis 2 DX11 Strażnicy Bram @ 1280 x 1024

Sapphire Radeon HD6970 DualFan 2GB - Wydajność w Crysis 2 DX11 Upadek Korporacji @ 1280 x 1024

Testy w rozdzielczości 1920 x 1080: Sapphire Radeon HD6970 DualFan 2GB - Wydajność w AC2BT @ 1920 x 1080

Sapphire Radeon HD6970 DualFan 2GB - Wydajność w Crysis 2 DX11 Strażnicy Bram @ 1920 x 1080

Sapphire Radeon HD6970 DualFan 2GB - Wydajność w Crysis 2 DX11 Upadek Korporacji @ 1920 x 1080

Jak wiemy w Crysis 2 po raz kolejny możemy wyniki podzielić na dwie „wersje”: typowe oraz możliwe do spotkania. O ile bowiem wyniki w benchmarku AC2BT i lokacji Strażnicy Bram mniej więcej się pokrywały (nieco ponad 40 kl./s. w rozdzielczości full-HD) o tyle ponownie widać było specyfikę testu w lokacji Upadek Korporacji (link do prezentacji miejsca testowego). W rozdzielczości full HD było tam praktycznie cały czas poniżej progu płynności (nieco ponad 21 kl./s.).

Dragon Age 2 to przedstawiciel gatunku RPG. W zestawieniu gra ta znalazła się ze względu na niezła oprawę graficzną oraz obsługę zarówno DX9 jak i DX11. Z tego też względu (oraz ze względu na historię z niezbyt dobrą optymalizacją gry pod karty nVidii w trybie DX11) test przeprowadzany był w dwóch ustawieniach API (naturalnie przy maksymalnych detalach dla danego trybu). Miejscem testu był poziom nazwany Rozdarty Grzbiet. Jest to jedno z kilku miejsce grze, gdzie w przypadku trybu DX11 wymagana jest naprawdę porządna karta graficzna. Osoby chcące zgłębić “tajniki” rozgrywki w Dragon Age 2 zachęcam do zapoznania się z recenzją.

Testy w rozdzielczości 1280 x 1024:

Sapphire Radeon HD6970 DualFan 2GB - Wydajność w Dragon Age 2 @ 1280 x 1024

Testy w rozdzielczości 1920 x 1080:

Sapphire Radeon HD6970 DualFan 2GB - Wydajność w Dragon Age 2 @ 1920 x 1080

Tak jak w przypadku praktycznie wszystkich dotychczas przetestowanych przez nas kart tak i Sapphire Radeon HD6970 DualFan 2GB w Dragon Age 2 sprawdza się wyśmienicie jedynie w trybie DX9 (średnio prawie 130 FPS’ów). W przypadku włączenia DX11 i najwyższych detali nie ma mowy o jakiejś płynności rozgrywki nawet w rozdzielczości 1920 x 1080 (a przynajmniej nie w lokacji typu Rozdarty Grzbiet). Niestety ale taki już jest „urok” tej gry i jej optymalizacji w środowisku DX11…

Dungeon Siege 3 to stosunkowo “lekki” przedstawiciel RPG. Fabuła nie jest tutaj zbyt skomplikowana, zadań pobocznych zbyt wiele nie ma ale za to często będziemy świadkami ładnych efektów czarów oraz dość trudnych potyczek z przeciwnikami. Z racji naprawdę dynamicznych zwrotów akcji (i nie zawsze powtarzalnych walk) zdecydowałem się test w tej grze przeprowadzić podczas wynurzania się “czegoś dużego” (osoby zainteresowane zapraszam do recenzji) z wody. Scenka taka trwa kilkanaście sekund ale karta graficzna też ma wtedy co nieco do roboty. Oczywiście wszystkie detale są maksymalne (AA x4) a cienie są na poziomie tzw. “niemożliwym”.

Testy w rozdzielczości 1280 x 1024:

Sapphire Radeon HD6970 DualFan 2GB - Wydajność w Dungeon Siege 3 @ 1280 x 1024

Testy w rozdzielczości 1920 x 1080:

Sapphire Radeon HD6970 DualFan 2GB - Wydajność w Dungeon Siege 3 @ 1920 x 1080

Dungeon Siege 3 to „lekka” gra i karta Sapphire Radeon HD6970 DualFan 2GB  nie sprawiła tutaj żadnych problemów o czym świadczą chociażby minimalne wartości FPS’ów w rozdzielczości full HD (ponad 80 kl./s.).

Leo Benchmark to nowa propozycja w naszych zestawieniach. Jest to dość nietypowy test syntetyczny, gdyż prezentuje humorystyczną animowaną scenę wykorzystującą różnej maści zaawansowane efekty graficzne (np. depth of field) oraz “dobrodziejstwa” bibliotek DX11. Póki co nie można specjalnie ingerować w żadne ustawienia Leo Benchmark i dlatego zamieszczam wyniki w tej aplikacji raczej jako “ciekawostkę”.

Sapphire Radeon HD6970 DualFan 2GB - Wydajność w Leo BenchmarkMimo, że sama animacja nie wydaje się czymś szczególnym to jednak naprawdę potrafi dać się we znaki karcie graficznej Sapphire Radeon HD6970 Dual Fan 2GB. Minimalnie zarejestrowano tutaj bowiem 18 kl./s. a średnie wartości FPS’ów oscylowały wokół 26 kl./s.

Lost Planet 2 Benchmark jest kolejnym przykładem testu syntetycznego w futurystycznej grze typu shooter TPS. Mamy tutaj do dyspozycji wybór API (DX9 i DX11), kilka ustawień graficznych (na potrzeby testów wszystko jest ustawione praktycznie na max.) oraz dwa rodzaje testu: A oraz B. Ponieważ to test B potrafi bardziej obciążać karty graficzne (a przynajmniej w założeniu) to tak naprawdę troszkę ważniejsze są wyniki prezentowane właśnie z niego.

Testy w rozdzielczości 1280 x 1024:

Sapphire Radeon HD6970 DualFan 2GB - Wydajność w Lost Planet 2 DX11 @ 1280 x 1024

Testy w rozdzielczości 1920 x 1080:

Sapphire Radeon HD6970 DualFan 2GB - Wydajność w Lost Planet 2 DX11 @ 1920 x 1080

Nie da się ukryć, że benchmark Lost Planet 2 karta Sapphire Radeon HD6970 DualFan 2GB raczej „średnio lubi”. W niższej rozdzielczości potrafiła wprawdzie zapewnić w pełni płynną rozgrywkę (okolice 60 kl./s) jednak w full HD jest już praktycznie „na styk”. Obserwowane tutaj bowiem były spadki średnich FPS’ów do ok. 45.

S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat Benchmark prezentuje wydajność kart graficznych w różnych środowiskach API (DX9, DX10.1 i DX11), przy różnych ustawieniach graficznych oraz przy różnych warunkach pogodowych podczas „przelotu” nad daną mapą. Nas naturalnie interesował wyłącznie tryb DX11 oraz możliwie najwyższe ustawienia detali.

Testy w rozdzielczości 1280 x 1024:

Sapphire Radeon HD6970 DualFan 2GB - Wydajność w S.T.A.L.K.E.R. CoP @ 1280 x 1024

Testy w rozdzielczości 1920 x 1080:

Sapphire Radeon HD6970 DualFan 2GB - Wydajność w S.T.A.L.K.E.R. CoP @ 1920 x 1080S.T.A.L.K.E.R. CoP Benchmark – a dokładnie tryb „SunShafts” – to również bardzo wymagający test. Karta graficzna Sapphire Radeon HD6970 DualFan 2GB nie potrafiła tutaj niestety zapewnić płynnej rozgrywki i to praktycznie niezależnie od rozdzielczości. Wprawdzie  rozdzielczości 1280 x 1024 obserwowane było średnio ponad 35 kl./s. jednak to żadne pocieszenie skoro minimalne wartości oscylowały wokół 30 kl./s.

Unigine Heaven 2.5 to przykład testu syntetycznego z możliwością wyboru API (DX9, DX10 i DX11) oraz stosownych ustawień detali. Oczywiście nas interesuje przede wszystkim wydajność w środowisku DX11 i z tego też względu sprawdzane były osiągi przy ekstremalnym trybie tesselacji.

Testy w rozdzielczości 1280 x 1024:

Sapphire Radeon HD6970 DualFan 2GB - Wydajność w Unigine Heaven 2.5 DX11 @ 1280 x 1024

Testy w rozdzielczości 1920 x 1080:

Sapphire Radeon HD6970 DualFan 2GB - Wydajność w Unigine Heaven 2.5 DX11 @ 1920 x 1080

Nie da się ukryć, że Unigine Heaven 2.5 przy włączonej ekstremalnej tessalacji potrafił „dać w kość” niejednej karcie graficznej i nie inaczej jest w przypadku Sapphire Radeon HD6970 DualFan 2GB. W niższej rozdzielczości było już praktycznie na granicy płynności (34 kl./s.) a co dopiero w full HD (ok. 31 kl.s.). Dobrze, że nie wszyscy grają w benchmarki ;)

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów to polska super-produkcja, której po prostu nie sposób teraz ominąć przy jakimkolwiek porównywaniu wydajności kart graficznych. Bardzo ładna oprawa graficzna, dynamiczne walki, nieliniowa fabuła oraz spory wachlarz rozwoju naszego bohatera sprawiają, że ów RPG przypada do gustu licznym graczom (po szczegóły zapraszam do recenzji). Testy wydajności wykonywane były w trzech “lokacjach”: Flotsam, Las (na wschód od Flotsam) oraz w okolicy Vergen. Poza uberpróbkowaniem i rozmyciami wszystkie graficzne „wodotryski” były ustawione na najwyższy poziom.

Testy w rozdzielczości 1280 x 1024:

Sapphire Radeon HD6970 DualFan 2GB - Wydajność w Wiedźmin 2 Las @ 1280 x 1024

Sapphire Radeon HD6970 DualFan 2GB - Wydajność w Wiedźmin 2 Flotsam @ 1280 x 1024

Sapphire Radeon HD6970 DualFan 2GB - Wydajność w Wiedźmin 2 Vergen @ 1280 x 1024

Testy w rozdzielczości 1920 x 1080:

Sapphire Radeon HD6970 DualFan 2GB - Wydajność w Wiedźmin 2 Las @ 1920 x 1080

Sapphire Radeon HD6970 DualFan 2GB - Wydajność w Wiedźmin 2 Flotsam @ 1920 x 1080

Rodzima super-produkcja niespecjalnie „dawała się we znaki” karcie Sapphire Radeon HD6970 DualFan 2GB. Na karcie tej można było bowiem sobie śmiało pozwolić na rozdzielczość full HD (minimalnie było 44 kl./s a średnio było zawsze w okolicy 60 kl./s.).

Temperatury GPU Sapphire Radeon HD6970 DualFan 2GB sprawdzone zostały w dwóch warunkach: IDLE oraz STRESS. Pierwszy tryb to oczywiście raczej standardowa praca biurowa (OpenOffice + Winamp + GG + Mozilla FireFox) zaś drugi to możliwie mocne obciążenie karty (6 pętli testu AC2BT). Dokładnie w takich samych warunkach była sprawdzana klasa poziomu głośności karty / coolera GPU oraz pobór prądu przez całą platformę testową. Co zaś się tyczy samych klas poziomów głośności, to z racji brak stosownego urządzenia pomiarowego zdecydowaliśmy się na wprowadzenie porównania „organoleptycznego”:

  • klasa 1: super cicho (można śmiało nawet spać przy komputerze)
  • klasa 2: cicho (można spać przy komputerze ale niektórzy już to usłyszą)
  • klasa 3: słyszalny szum (słychać szum ale jeszcze nie jest on męczący)
  • klasa 4: mocny szum (na dłuższą metę jest to szum męczący dla uszu)
  • klasa 5: głośno (bez słuchawek / głośniejszej muzyki trudno wytrzymać nawet kilka minut)

Temperatury Sapphire Radeon HD6970 Dual Fan 2GB:

Sapphire Radeon HD6970 DualFan 2GB - Temperatury

Klasa poziomu głośności Sapphire Radeon HD6970 Dual Fan 2GB:

Sapphire Radeon HD6970 DualFan 2GB - Poziom głośności

Pobór prądu (wraz z kartą Sapphire Radeon HD6970 Dual Fan 2GB):

Sapphire Radeon HD6970 DualFan 2GB - Pobór prądu

Pod względem temperatur i kultury pracy karta graficzna Sapphire Radeon HD6970 DualFan 2GB jest naprawdę zadowalająca. W „stresie” obserwowane było raptem 60 stopni Celsjusza przy pełnym obciążeniu a jednocześnie cooler GPU był przy tym naprawdę cichy (2 klasa poziomu głośności). Pod tym względem jest to zatem bardzo duży plus dla producenta. Mało tego, wydaje mi się, że niejeden współczesny i energooszczędny laptop byłby głośniejszy nawet bez obciążenia. Cała platforma testowa pobierała natomiast pod obciążeniem ok. 320W czyli zauważalnie więcej niż w przypadku Radeona HD6790.

Sapphire Radeon HD6970 Dual Fan 2GB vs reszta świata – Średnia wydajność @ 1280 x 1024:

Sapphire Radeon HD6970 DualFan 2GB vs reszta świata - Średnia wydajność @ 1280 x 1024

Sapphire Radeon HD6970 Dual Fan 2GB vs reszta świata – Średnia wydajność @ 1920 x 1080:

 Sapphire Radeon HD6970 DualFan 2GB vs reszta świata - Średnia wydajność @ 1920 x 1080

Wprawdzie jest to tylko część spośród wszystkich naszych testów jedna ewidentnie widać, że w rozdzielczości 1280 x 1024 karta graficzna Sapphire Radeon HD6970 DualFan 2GB bez problemów radzi sobie w praktycznie każdym obecnym na rynku tytule. W rozdzielczości full HD karta ta poradzi sobie z większością gier jednak trzeba mieć świadomość, że w niektórych tytułach będziemy obserwować wyraźne i nieprzyjemne spadki wydajności (np. w Crysis 2 lub Dragon Age 2 w DX11) co było widać przy okazji testów „”cząstkowych na poprzednich stronach.

Sapphire Radeon HD6970 Dual Fan 2GB vs reszta świata – temperatury:

Sapphire Radeon HD6970 DualFan 2GB vs reszta świata - TemperaturyJeśli chodzi o temperatury pracy, to naprawdę wyraźnie widać, że Sapphire Radeon HD6970 Dual Fan 2GB należy praktycznie do „czołówki” (60 stopni Celsjusza pod obciążeniem) a zawdzięcza to m.in. naprawdę wydajnemu coolerowi GPU.

Karta graficzna Sapphire Radeon HD6970 Dual Fan 2GB na naszym rynku kosztuje ok. 1400 zł. W tej cenie dostajemy kartę, która pod względem wydajności sprosta zdecydowanej większości współczesnym grom nawet w rozdzielczości full HD. Dodajmy do tego jeszcze naprawdę niskie temperatury GPU podczas obciążenia i bardzo dobrą kulturę pracy fabrycznego coolera GPU a wydaje mi się, że śmiało można ją polecić zwolennikom poszukującym wysokiej wydajności i dobrej kultury pracy. Stąd też właśnie decyzja o przyznaniu tej karcie nagród POWER! oraz SUPER SILENT! Gratulujemy!

 Sapphire Radeon HD6970 DualFan 2GB - Nagrody

Proces technologiczny
40 nm
Nazwa kodowa chipu
Cayman
Długość karty
ok. 280 mm
Cooler GPU
niereferencyjny

(pięć heat-pipe’ów i dwa wentylatory)
Pobór prądu z całą platformą
ok. 320W
Dodatkowe akcesoria
adapter DVI -> D-Sub
adapter HDMI -> DP
kupon do pobrania gry Dirt 3
Sugerowana cena detaliczna
ok. 1400 zł

There are no comments, please leave one.

Leave a Comment

*