Witamy ponownie :)

Jak się masz? :)

Member Login

Lost your password?

Registration is closed

Sorry, you are not allowed to register by yourself on this site!

You must either be invited by one of our team member or request an invitation by contacting us via contact page.

Note: If you are the admin and want to display the register form here, log in to your dashboard, and go to Settings > General and click "Anyone can register".

START > Karty graficzne > Sapphire Radeon HD6790 – test karty graficznej

Sapphire Radeon HD6790 – test karty graficznej

Sapphire Radeon HD6790 - TestWydawać by się mogło, że rynek tzw. „mainstreamowych” kart graficznych od lat jest dość łatwy do przewidzenia. Mało tego, wręcz z góry zakłada się, że karty graficzne z tego segmentu w najnowszych bądź najpopularniejszych grach będą się sprawdzać raczej dość przeciętnie. Czy to samo można powiedzieć np. o karcie graficznej Sapphire Radeon HD6790 1 GB? Czy faktycznie „podoła” ona tylko niektórym produkcjom? Przekonajmy się! Zapraszam na test Sapphire Radeon HD6790 1GB.

Karta graficzna Sapphire Radeon HD6790 dostarczana jest w naprawdę kompaktowym opakowaniu (285 x 160 x 85 mm – długość x szerokość x grubość). Sama karta należy zatem do niedużych konstrukcji – mierzy sobie ona ok. 250 mm długości a zatem zmieści do praktycznie każdej współczesnej obudowy (w tym także do niektórych obudów typu HTPC). Design karty raczej nie przypomina standardowej konstrukcji referencyjnej. Zdradza to zarówno cooler GPU (trzy grube heat-pipe’y, rozbudowany system finów oraz jeden 92 mm wentylator) jak także sama kolorystyka (PCB jest niebieskie ale obudowa coolera GPU jest przede wszystkim czarno-srebrna). Sapphire Radeon HD6790 wymaga do poprawnej pracy dwóch dodatkowych złącz zasilania typu PCI-E 6pin. Upewnijmy się zatem zawczasu, że nasz zasilacz posiada przynajmniej jedną takowa wtyczkę (drugą można „stworzyć” dzięki dołączanej przejściówce). Co zaś się tyczy portów, które możemy tutaj znaleźć to mamy:

  • 2x DVI
  • 1x HDMI
  • 1x DP (Display Port)

Sapphire Radeon HD6790 - Opakowanie

Sapphire Radeon HD6790 - Widok ogólny

Sapphire Radeon HD6790 - Widok ogólny

Sapphire Radeon HD6790 - Widok ogólny

Sapphire Radeon HD6790 - Widok ogólny

Sapphire Radeon HD6790 - PortySapphire Radeon HD6790 - Długość kartyWśród akcesoriów dołączanych do karty Sapphire Radeon HD6790 mamy:

  • instrukcję
  • adapter D-Sub -> DVI
  • płytę ze sterownikami
  • adapter zasilania (typu 1x molex -> PCI-E 6-pin)

Sapphire Radeon HD6790 - Akcesoria

Rdzeń karty graficznej Sapphire Radeon HD6790 należy do rodziny układów Barts i pracuje z częstotliwością rzędu 810 MHz zaś 1 GB pamięci GDDR5 „tyka” z częstotliwością na poziomie 1250 MHz (taktowanie rzeczywiste). Znajdziemy też tutaj „tylko” 16 jednostek ROP (czyli dokładnie połowa ilości jednostek dostępnych na kartach z serii Radeon HD6900) ale za to 256-bitową szynę pamięci. Naturalnie podobnie jak karty z serii HD6900 tak i rdzeń karty Sapphire Radeon HD6790 wykonano w technologii 40 nm.

Sapphire Radeon HD6790 @ GPU-Z

Wszystkie testy wydajności wykonywane były w rozdzielczości 1280 x 1024 oraz 1920 x 1080 w środowisku Windows 7 Home Premium 64-bit a zdecydowaną większość testów wspomagała aplikacja FRAPS (w wersji 3.2.6). Sterowniki użyte w teście to Catalyst 12.1 WHQL. W przypadku każdej gry / benchmarka ustawiane były możliwie najwyższe detale (aczkolwiek nie zawsze – szczegóły podane są przy każdym teście). Starałem się dobrać do testów tytuły / benchmarki charakterystyczne dla danego współczesnego środowiska (aczkolwiek przyznam szczerze, ze do tej pory brakuje mi jeszcze kilku pozycji). Są tutaj zatem shootery FPS, gry typu RPG oraz pięć testów syntetycznych (Adreanaline Crysis 2 Benchmark Tool, AvP DX11, Lost Planet 2, S.T.A.L.K.E.R. CoP oraz Unigine Heaven 2.5). Wszystko to znajdowało się natomiast w obrębie następującej platformy testowej:

  • Procesor: Intel Core i5 760 @ 3,2 GHz
  • Płyta główna: MSI P55-GD85
  • Cooler CPU: be quiet! Dark Rock Pro C1
  • Pamięć RAM: 2x 4GB, Patriot 1600 MHz (uwaga, poprzednio był to zestaw 2x 2GB a zatem przy niektórych grach ilość pamięci RAM może mieć wpływ na ostateczna wydajność)
  • HDD: 2x HDD (w tym jeden WD Caviar Black a dokładnie WD1002FAEX 1TB)
  • Zasilacz: Antec HCG-620
  • Obudowa: Antec Eleven Hundred

Sapphire Radeon HD6790 - Platforma testowa

Aliens vs Predator DX11 Benchmark to przede wszystkim wstępna prezentacja wydajności kart graficznych w najnowszej odsłonie shootera z Obcymi i Predatorami w rolach tytułowych. Prezentowane są tutaj po kolei trzy różne sceny a w każdej z nich głównymi bohaterami są oczywiście Obcy. Nie ma tutaj żadnej konfiguracji z poziomu benchmarka (aczkolwiek są dostępne stosowne wpisy), wszystkie ustawienia w kwestii jakości generowanej grafiki są zatem w oparciu o ustawienia sterowników.

Testy w rozdzielczości 1280 x 1024:

Sapphire Radeon HD6790 - Wydajność w Aliens vs Predator @ 1280 x 1024

Testy w rozdzielczości 1920 x 1080:

Sapphire Radeon HD6790 - Wydajność w Aliens vs Predator @ 1920 x 1080

Nie da się ukryć, że o ile w rozdzielczości 1280 x 1024 Sapphire Radeon HD6790 zapewnia jeszcze zadowalający pułap wydajności (średnio niespełna 47 kl./s)  o tyle w full HD uświadczyć można sporo zauważalnych spadków płynności (średnio ok. 34 kl./s ale spadki są do 20 kl./s).

Batman Arkham City to nowa pozycja w naszych testach. Postanowiliśmy ją tutaj zamieścić ze względu na bardzo wymagający tryb DX11 (nawet po zaaplikowaniu stosownego patcha tryb DX11 jest w rozdzielczości full HD tak naprawdę ledwo grywalny na niejednej mocnej karcie graficznej). W każdym razie ta zręcznościowa gra z elementami taktyki z całą pewnością zasługuje na to aby od czasu do czasu weryfikować w niej wydajność kart graficznych. Naturalnie do niniejszych testów gra była już w wersji po stosownym patchu poprawiającym wydajność kart w trybie DX11 a PhysX był wyłączony.

Testy w rozdzielczości 1280 x 1024:

Sapphire Radeon HD6790 - Wydajność w Batman Arkham City @ 1280 x 1024

Testy w rozdzielczości 1920 x 1080:

Sapphire Radeon HD6790 - Wydajność w Batman Arkham City @ 1920 x 1080

W przypadku Batman Arkham City naprawdę trzeba uważać przy interpretacji wydajności kart graficznych. O ile bowiem minimalne wartości FPS’ów nie napawają optymizmem (podobnie jak w innym teście syntetycznym o czym dalej w teśkcie) o tyle średnie wartości FPS’ów są naprawdę zadowalające w rozdzielczości 1280 x 1024. W przypadku rozdzielczości 1920 x 1080 niestety doświadczać możemy nie raz i nie dwa wyraźnych zaników płynności (średnio poniżej 40 kl./s a to dla niektórych może być za mało do pełnej płynności).

Crysis Warhead to przedstawiciel futurystycznych shooterów FPS, którego mimo upływu lat po prostu nie może zabraknąć w takich testach. Jest to kontynuacja Crysisa, gry która przy maksymalnych detalach w swoim czasie stanowiła wyzwanie praktycznie dla każdej karty graficznej w rozdzielczości rzędu 1024 x 768. W tym przypadku studio Crytek postarało się po prostu o naprawdę porządny tytuł-benchmark na PC. O ile sama rozgrywka to kwestia indywidualna (w końcu nie każdemu może podobać się przemierzanie wyspy w roli futurystycznego Rambo) o tyle oprawa graficzna do dziś niemal nie ma sobie równych. Test wydajności wykonywany był w obrębie pierwszej mapy (Call Me Ishmael), na granicy lądu, morza i bogatej roślinności (wydaje mi się, że oddaje to charakter większości gry) przy wszystkich ustawieniach na “Entuzjasta” (ale rozmycie podczas ruchu wyłączone) oraz z AAx 2.

Testy w rozdzielczości 1280 x 1024:

Sapphire Radeon HD6790 - Wydajność w Crysis Warhead @ 1280 x 1024

Testy w rozdzielczości 1920 x 1080:

Sapphire Radeon HD6790 - Wydajność w Crysis Warhead @ 1920 x 1080

Po raz kolejny da się zauważyć pewną zależność w przypadku karty Sapphire Radeon HD6790. W niższej rozdzielczości z pewnością oferowana wydajność w Crysis Warhead niejednemu użytkownikowi wystarczy (minimalnie było powyżej 30 kl./s) jednak w przypadku full HD już tak „kolorowo” nie będzie (niemal zawsze będziemy albo granicę płynności albo zauważalne spadki FPS’ów do ok. 22).

Crysis 2 podobnie jak Crysis Warhead stał się pewnego rodzaju “wizytówką” studia Crytek. W przeciwieństwie jednak do Warhead’a tegoroczna super-produkcja w dniu premiery zasłynęła z wręcz przeciętnej oprawy graficznej oraz szeregu niedociągnięć, których co niektórzy woleli po prostu nie dostrzegać (szczegóły w recenzji). Dopiero od niedawna graczom PC “osłodzono” nieco żywot i wprowadzono oficjalny support dla DX11 oraz specjalną paczkę z lepszymi teksturami. W efekcie tego całego upgrade’u Crysis 2 w końcu przypomina grę, której oprawą wizualną współczesny gracz PC raczej nie wzgardzi. Co ciekawe wraz z tą częścią tego futurystycznego shootera FPS w sieci rozprzestrzenił się ciekawy program z wbudowanymi time-demami – Adreanaline Crysis 2 Benchmark Tool. Sprawdzając wydajność karty oczywiście nie omieszkałem sprawdzić jego “możliwości” zarówno w DX9 jak i w DX11. Poza nim wykonywane były jeszcze dwa testy w dwóch różnych lokacjach gry (Strażnicy Bram oraz Upadek Korporacji). W przypadku pełnej wersji gry zdecydowałem się na prezentację wydajności tylko w DX11 (w przypadku środowiska DX9 naprawdę mnóstwo serwisów udowodniło, że przeciętna karta graficzna poradzi sobie w nim bez problemu).

Testy w rozdzielczości 1280 x 1024:

Sapphire Radeon HD6790 - Wydajność w AC2BT @ 1280 x 1024

Sapphire Radeon HD6790 - Wydajność w Crysis 2 @ 1280 x 1024

Sapphire Radeon HD6790 - Wydajność w Crysis 2 @ 1280 x 1024

Testy w rozdzielczości 1920 x 1080:

Sapphire Radeon HD6790 - Wydajność w AC2BT @ 1920 x 1080

Sapphire Radeon HD6790 - Wydajność w Crysis 2 @ 1920 x 1080

Sapphire Radeon HD6790 - Wydajność w Crysis 2 @ 1920 x 1080

O ile w Crysis Warhead można było dość śmiało powiedzieć o komforcie rozgrywki w niższej rozdzielczości (1280 x 014) o tyle w przypadku Crysi2 2 byłoby to już lekkim „nadużyciem”. Nawet bowiem w mniej wymagającej lokacji testowej (Strażnicy Bram – link do filmu na naszym kanale YouTube) płynność rozgrywki nie była zachowana a co dopiero powiedzieć o lokacji Upadek Korporacji (film na naszym kanale YouTube) gdzie średnie wartości to ok. 22 kl./s. O rozdzielczości full HD w Crysis 2 można naturalnie w ogóle zapomnieć, no chyba że ktoś lubi bieżące pokazy „slide show”…

Dragon Age 2 to przedstawiciel gatunku RPG. W zestawieniu gra ta znalazła się ze względu na niezła oprawę graficzną oraz obsługę zarówno DX9 jak i DX11. Z tego też względu (oraz ze względu na historię z niezbyt dobrą optymalizacją gry pod karty nVidii w trybie DX11) test przeprowadzany był w dwóch ustawieniach API (naturalnie przy maksymalnych detalach dla danego trybu). Miejscem testu był poziom nazwany Rozdarty Grzbiet. Jest to jedno z kilku miejsce grze, gdzie w przypadku trybu DX11 wymagana jest naprawdę porządna karta graficzna. Osoby chcące zgłębić “tajniki” rozgrywki w Dragon Age 2 zachęcam do zapoznania się z recenzją.

Testy w rozdzielczości 1280 x 1024:

Sapphire Radeon HD6790 - Wydajność w Dragon Age 2 @ 1280 x 1024

Testy w rozdzielczości 1920 x 1080:

Sapphire Radeon HD6790 - Wydajność w Dragon Age 2 @ 1920 x 1080

Tak jak w przypadku praktycznie wszystkich dotychczas przetestowanych przez nas kart tak i Sapphire Radeon HD6790 w Dragon Age 2 dobrze sprawdza się jedynie w trybie DX9. W przypadku włączenia DX11 i najwyższych detali nie ma mowy o jakiejś płynności rozgrywki nawet w rozdzielczości 1280 x 1024. Niestety ale widać taki jest „urok” tej gry i jej optymalizacji w środowisku DX11…

Dungeon Siege 3 to stosunkowo “lekki” przedstawiciel RPG. Fabuła nie jest tutaj zbyt skomplikowana, zadań pobocznych zbyt wiele nie ma ale za to często będziemy świadkami ładnych efektów czarów oraz dość trudnych potyczek z przeciwnikami. Z racji naprawdę dynamicznych zwrotów akcji (i nie zawsze powtarzalnych walk) zdecydowałem się test w tej grze przeprowadzić podczas wynurzania się “czegoś dużego” (osoby zainteresowane zapraszam do recenzji) z wody. Scenka taka trwa kilkanaście sekund ale karta graficzna też ma wtedy co nieco do roboty. Oczywiście wszystkie detale są maksymalne (AA x4) a cienie są na poziomie tzw. “niemożliwym”.

Testy w rozdzielczości 1280 x 1024:

Sapphire Radeon HD6790 - Wydajność w Dungeon Siege 3 @ 1280 x 1024

Testy w rozdzielczości 1920 x 1080:

Sapphire Radeon HD6790 - Wydajność w Dungeon Siege 3 @ 1920 x 1080

Dungeon Siege 3 to na tyle „lekka” gra RPG, że Sapphire Radeon HD6790 nie miał tutaj większych problemów i jak widać nawet w rozdzielczości 1920 x 1080 płynność rozgrywki była zadowalająca (średnio było ponad 50 kl./s.).

Lost Planet 2 Benchmark jest kolejnym przykładem testu syntetycznego w futurystycznej grze typu shooter TPS. Mamy tutaj do dspozycji wybór API (DX9 i DX11), kilka ustawień graficznych (na potrzeby testów wszystko jest ustawione praktycznie na max.) oraz dwa rodzaje tesu: A oraz B. Ponieważ to test B potrafi bardziej obciążać karty graficzne to tak naprawdę prezentowane są wyniki jedynie z niego.

Testy w rozdzielczości 1280 x 1024:

Sapphire Radeon HD6790 - Wydajność w Lost Planet 2 @ 1280 x 1024

Testy w rozdzielczości 1920 x 1080:

Sapphire Radeon HD6790 - Wydajność w Lost Planet 2 @ 1920 x 1080

Nie da się ukryć, że benchmarka Lost Planet 2 karta Sapphire Radeon HD6790 raczej „nie lubi”. Nawet w niższej rozdzielczości nie potrafiła zapewnić w pełni płynnej rozgrywki (okolice 30 kl./s) a tym bardziej nie wymagajmy od niej zbyt wiele w rozdzielczości full HD.

S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat Benchmark prezentuje wydajność kart graficznych w różnych środowiskach API (DX9, DX10.1 i DX11), przy różnych ustawienach graficznych oraz przy różnych warunkach pogodowych podczas „przelotu” nad daną mapą. Nas naturalnie interował wyłącznie tryb DX11 oraz możliwie najwyższe ustawienia detali.

Testy w rozdzielczości 1280 x 1024:

Sapphire Radeon HD6790 - Wydajność w STALKER CoP @ 1280 x 1024

Testy w rozdzielczości 1920 x 1080:

S.T.A.L.K.E.R. CoP Benchmark – a dokładnie tryb „SunShafts” – to również bardzo wymagający test. Karta graficzna Sapphire Radeon HD6790 nie potrafiła tutaj niestety zapewnić płynnej rozgrywki i to niezależnie od rozdzielczości.

Unigine Heaven 2.5 to przykład testu syntetycznego z możliwością wyboru API (DX9, DX10 i DX11) oraz stosownych ustawień detali. Oczywiście nas interesuje przede wszystkim wydajność w środowisku DX11 i z tego też względu sprawdzane były osiągi przy ekstremalnym trybie tesselacji.

Testy w rozdzielczości 1280 x 1024:

Sapphire Radeon HD6790 - Wydajność w Unigine Heaven 2.5 @ 1280 x 1024

Testy w rozdzielczości 1920 x 1080:

Sapphire Radeon HD6790 - Wydajność w Unigine Heaven 2.5 @ 1920 x 1080

Nie da się ukryć, że Unigine Heaven 2.5 przy włączonej ekstremalnej tessalacji potrafił „dać w kość” niejednej karcie graficznej i nie inaczej jest w przypadku Sapphire Radeon HD6790. Nawet w niższej rozdzielczości nie możemy tutaj bowiem mówić o płynności (średnio poniżej 20 kl./s.). Całe szczęście, że pełne wersje gier to coś więcej niż tylko benchmarki…

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów to polska super-produkcja, której po prostu nie sposób teraz ominąć przy jakimkolwiek porównywaniu wydajności kart graficznych. Bardzo ładna oprawa graficzna, dynamiczne walki, nieliniowa fabuła oraz spory wachlarz rozwoju naszego bohatera sprawiają, że ów RPG przypada do gustu licznym graczom (po szczegóły zapraszam do recenzji). Testy wydajności wykonywane były w trzech “lokacjach”: Flotsam, Las (na wschód od Flotsam) oraz w okolicy Vergen. Poza uberpróbkowaniem i rozmyciami wszystkie graficzne „wodotryski” były ustawione na najwyższy poziom.

Testy w rozdzielczości 1280 x 1024:

Sapphire Radeon HD6790 - Wydajność w Wiedźmin 2 @ 1280 x 1024

Sapphire Radeon HD6790 - Wydajność w Wiedźmin 2 @ 1280 x 1024

Sapphire Radeon HD6790 - Wydajność w Wiedźmin 2 @ 1280 x 1024

Testy w rozdzielczości 1920 x 1080:

Sapphire Radeon HD6790 - Wydajność w Wiedźmin 2 @ 1920 x 1080

Sapphire Radeon HD6790 - Wydajność w Wiedźmin 2 @ 1920 x 1080

Sapphire Radeon HD6790 - Wydajność w Wiedźmin 2 @ 1920 x 1080

Nasza rodzima super-produkcja – Wiedźmin 2: zabójcy Królów – to dobrze wyglądająca gra ale mimo to całkiem nieźle zoptymalizowana i efekty są tutaj naprawdę dobrze widoczne. Karta graficzna Sapphire Radeon HD6790 zapewniała płynną rozgrywkę w rozdzielczości 1280 x 1024 i prawie wystarczała do rozdzielczości 1920 x 1080. Owo „prawie” jest tutaj o tyle istotne, że niestety widoczne były spadki FPS’ów poniżej  30.

Temperatury GPU Sapphire Radeon HD6790 sprawdzone zostały w dwóch warunkach: IDLE oraz STRESS. Pierwszy tryb to oczywiście raczej standardowa praca biurowa (OpenOffice + Winamp + GG + Mozilla FireFox) zaś drugi to możliwie mocne obciążenie karty (6 pętli testu AC2BT). Dokładnie w takich samych warunkach była sprawdzana klasa poziomu głośności karty / coolera GPU oraz pobór prądu przez całą platformę testową. Co zaś się tyczy samych klas poziomów głośności, to z racji brak stosownego urządzenia pomiarowego zdecydowaliśmy się na wprowadzenie porównania „organoleptycznego”:

  • klasa 1: super cicho (można śmiało nawet spać przy komputerze)
  • klasa 2: cicho (można spać przy komputerze ale niektórzy już to usłyszą)
  • klasa 3: słyszalny szum (słychać szum ale jeszcze nie jest on męczący)
  • klasa 4: mocny szum (na dłuższą metę jest to szum męczący dla uszu)
  • klasa 5: głośno (bez słuchawek / głośniejszej muzyki trudno wytrzymać nawet kilka minut)

Temperatury Sapphire Radeon HD6790:

Sapphire Radeon HD6790 - Temperatury

Klasa poziomu głośności Sapphire Radeon HD6790:

Sapphire Radeon HD6790 - Poziom głośności

Pobór prądu (wraz z kartą Sapphire Radeon HD6790):

Sapphire Radeon HD6790 - Pobór prądu

Pod względem temperatur i kultury pracy karta graficzna Sapphire Radeon HD6790 jest bardziej niż zadowalająca. „W stresie” obserwowane było 65 stopni Celsjusza przy pełnym obciążeniu a jednocześnie cooler GPU był przy tym naprawdę cichy (2 klasa poziomu głośności). Pod tym względem jest to zatem bardzo duży plus dla producenta. Mało tego, wydaje mi się, że niejeden współczesny i energooszczędny laptop byłby głośniejszy. Cała platforma testowa pobierała natomiast pod obciążeniem ok. 250W czyli raczej umiarkowanie jak na współczesną maszynę PC do gier.

Ażeby mieć pełniejszy obraz wydajności karty Sapphire Radeon HD6790 naturalnie nie omieszkaliśmy porównać jej do wybranych (przetestowanych przez nas) konstrukcji i testów. Od razu zatem uprzedzę, że z racji, stopniowego rozwoju procedury testowej oraz faktu, że dopiero od jakiegoś czasy mamy monitor full HD zdecydowałem się porównać tylko „część wspólną” dla wszystkich dotychczasowych testów (w przypadku rozdzielczości 1280 x024) oraz na zestawienie Sapphire Radeon HD6790 vs mocniejsza odmiana Radeona HD6950 (rozdzielczość full HD). Nie widzę bowiem specjalni sensu porównywać karty za 500 zł z kartą za niemal 2000 zł ;) Jak zatem wypada Sapphire Radeon HD6790 na tle innych kart? Oto wykresy, które powinny wszystko wyjaśnić:

Sapphire Radeon HD6790 vs reszta świata – Średnia wydajność @ 1280 x 1024:

Sapphire Radeon HD6790 vs reszta świata - Średnia wydajność @ 1280 x 1024

Sapphire Radeon HD6790 vs reszta świata – Średnia wydajność @ 1920 x 1080:

Sapphire Radeon HD6790 vs reszta świata - Średnia wydajność @ 1920 x 1080Wprawdzie jest to tylko część spośród wszystkich naszych testów jedna ewidentnie widać, że już w rozdzielczości 1280 x 1024 da się wyróżnić dwie klasy kart graficznych. Jedn z nich reprezentowana jest przez Zotac Geforce GTX550 Ti AMP! i Sapphire Radeon HD6790 zaś druga to Asus Radeon HD6950 Direct CUII i Zotac Geforce GTX560 AMP! W rozdzielczości full HD różnice między kartą z serii HD6790 a HD6950 również są bardzo duże (aczkolwiek są wyjątki – np. w Crysis 2 w lokacji Upadek Korporacji z jakiegoś powodu karty te mają praktycznie identyczną wydajność).

Karta graficzna Sapphire Radeon HD6790 na naszym rynku kosztuje ok. 500 zł (sugerowane ceny detaliczne na podstawie Ceneo.pl oraz Skapiec.pl z dn. 11.02.2012). Co za to dostajemy? Kompaktową, cichą i stosunkowo „chłodną” kartę graficzną o wydajności wystarczającej do większości gier i rozdzielczości rzędu 1280 x 1024. Bardziej wymagające rozdzielczości oraz bardziej wymagające gry są wprawdzie poza zasięgiem Sapphire Radeon HD6790 jednak nie spodziewajmy, że karta ze średniej półki zaoferuje nam jakąś super wydajność w wyższej rozdzielczości. Od tego aby grać w full HD są po prostu wydajniejsze (i droższe) karty graficzne. Z naszej strony karta ta zasłużyła na nagrody SUPER SILENT! (za bardzo dobrą kulturę pracy) oraz VALUE! (dobry stosunek ceny do wydajności). Gratulujemy!

Sapphire Radeon HD6790 - Nagrody

Trackbacks for this post

  1. Sapphire Radeon HD6950 Flex 2GB - test | BestPCInfo.pl - newsy, poradniki, recenzje, unikalne testy - [...] tak dawno mieliśmy okazję przyjrzeć się “main-streamowej” karcie graficznej Sapphire Radeon HD6790, oferującej w przystępnej cenie całkiem przystępną wydajność…

Leave a Comment

*