Witamy ponownie :)

Jak się masz? :)

Member Login

Lost your password?

Registration is closed

Sorry, you are not allowed to register by yourself on this site!

You must either be invited by one of our team member or request an invitation by contacting us via contact page.

Note: If you are the admin and want to display the register form here, log in to your dashboard, and go to Settings > General and click "Anyone can register".

START > Newsy > Początek upadku Facebooka?

Początek upadku Facebooka?

Facebook i błędne dane

Obecnie największy serwis społecznościowy – Facebook – w najbliższym czasie zapewne będzie się musiał liczyć z ograniczeniem zamówień na reklamy. Wszystko to za sprawą ostatnich doniesień jakoby przez ostatnie dwa lata Facebook w znaczącym stopniu zawyżał średni czas oglądania wykupionych reklam wideo w serwisie. Facebook przyznał, że zmienił sposób liczenia średniego czasu oglądania reklamy wideo przez użytkowników, ponieważ uprzednio stosowany przez niego algorytm był błędny i nie zliczał odsłon, które trwały mniej niż 3 sekundy. Summa summarum przez ostatnie dwa lata reklamodawcy otrzymywali dane statystyczne, z których wynikało, że użytkownicy serwisu są zainteresowani wyświetlanymi reklamami (bo przecież je oglądali), a w rzeczywistości było inaczej.

Z danych, jakie udostępniono wynika, że wspomniany błąd doprowadził do zawyżenia średniej czasu oglądania aż od 60 do 80% (!). Co więcej, z tych samych danych rzekomo wynika, iż 80% osób w ogóle nie ogląda reklam na Facebooku lub je pomija zaraz po ich uruchomieniu (a łyżka na to „Niemożliwe” ;)). Nie jest zatem chyba zaskoczeniem, że reklamodawcy są mocno poirytowani całą sytuacją. W końcu większość z nich płaciła grube pieniądze za kampanie reklamowe w serwisie społecznościowym bazując na….nieprawdziwych danych.

O problemie tym poinformowane zostały m.in. takie firmy jak Publicis Media, która to odpowiadała za zakup reklam za bagatela ok. 77 mld dolarów (w ramach kampanii tworzonych na zlecenie innych podmiotów). Wspomniane przedsiębiorstwo uważa, że dostarczanie błędnych danych przez tak duży serwis społecznościowy przez tak długi czas to po prostu jawny skandal. Nie da się ukryć, że wskaźnik średniego czasu oglądania reklamy wideo ma ogromny wpływ chociażby na określenie popularności danego materiału oraz na stwierdzenie przywiązania do danej marki. Ma on też wpływ na ostateczna ocenę efektywności samej kampanii reklamowej każdej firmy parającej się tą internetową dziedziną.

Ciekawym zatem, że ktoś wytoczy Facebook’owi proces za dostarczanie błędnych danych, które przykładowo…przyczyniały się do spadku obrotów danej marki…

Czyżbyśmy byli świadkami początku upadku Facebooka?

Źródło: PCLab.pl / WSJ.com

There are no comments, please leave one.

Leave a Comment

*